Skärtorsdag:)

Ja i år infaller påsken i april, förra året var det i mars. Kommer ihåg det så väl för när det var långfredag förra året var vår lille Malte en vecka gammal. Och nu är han över ett år och reser sig upp för fullt:) Tiden går så jäkla fort.

Igår var vi först ute på promenad på morgonen och träffade Fia med sin lilla Engla. Gick till en lekplats så barnen fick gunga lite, Malte äääälskar att gunga, skrattar så hjärtligt, kittlar väl i magen:) En stund därefter körde vi in till Malmö och mötte upp F på Golvpoolen och bestämde oss för vilket parkettgolv vi ska ha.
Sen körde vi hemåt och F tillbaka till jobb.

När Malte ätit och vilat middag så körde vi in till Ystad med Sara för att hitta present till min "gamle" hehe mor som fyller år i dagarna. När vi kommit in till Ystad var kl strax innan tre så vi gick in på MAX och skulle käka något först och ge Malte lite mat. Jag gick bara iväg för att hämta servetter när Sara ropar efter mig. Då har Malte spytt ner sig själv TOTALT, precis allt var nerkräkt, skor byxor, som tur var hade han haklappen på sig men det hjälpte inte så mycket. Golvet var ja...ni kan själv tänka er kanske, inte riktigt nice. Vet inte vad som flög på han, efteråt var han jättepigg och även innan "incidenten" var han det. Jaja kan ju bero på vad som egentligen. Kom en snäll tjej från personalen som hjälpte oss torka...:)
Fick handlat vad vi skulle sen iaf. På kvällen kom Sara hit så hjälpte hon mig med att baka en påsktårta och sen kollade vi på Madagaskar 2 som hon hyrt.

Idag är det uuuunderbart väder så vi har givetvis varit ute hela fömiddagen i solen! Gick inom en sväng på Trend för att byta ett par byxor som det var hål i.
Blev en liten fika på Centrum med Sara efteråt, hade inte fått i mig någon frukost imorse.
Ikväll kommer mina föräldrar hit på lite fika, ska se om tårtan blev god som vi gjorde igår, den skulle stå i kylen över natten. Sen är det fullt upp i helgen! Fest på lördag, ska bli trevligt, men jag har inget att ha på mig känns det som. Hade verkligen behövt köpa lite nya vårkläder en dag. Nu vilar Malte så det ska minsann jag med göra:)

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Kitte

Oj va du har o göra ;)Hoppas helgen har vatt lyckad kramar

2009-04-12 @ 21:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0