Akuten:(

Igår kväll upptäckte vi att Malte var väldigt röd i ljumskarna, gick även en bit upp på magen. Men vi tänkte inte så mycket mer på det utan pudrade och tänkte att det nog var värmeplidor som han har haft tidigare.
Imorse så var han jätteröd på hela magen och ut på sidorna:( Så han fick gå halvnäck största delen av dagen för jag tänkte att om det var värmeplidor så brukar de försvinna då. Men det gjorde det inte och framåt kvällen var det ännu rödare så jag bestämde mig för att ringa sjukvårdsrådgivningen. Ringde dit och förklarade precis hur det såg ut och kändes. Hon sa då att hon trodde det var scharlakansfeber.

Vi bestämde oss för att köra in till akuten och var där inne halv åtta. Kl nio fick vi träffa en läkare som tog halsprov som var negativt. Hade det varit positivt hade det nästan säkert varit scharlakansfeber men det kunde även vara det fastän provet visade negativt sa hon . Hon velade fram och tillbaka hur hon skulle göra, någon allergi trodde hon inte det var eftersom det inte alls kliar på Malte, han är precis som vanligt lika pigg o ingen feber. Men hon valde ändå att sätta in en pencillinkur på 10 dar, så jag hoppas vi ser resultat nu efter helgen:)

Min llille Malte var så duktig på akuten, fastän han var trött var han inte alls grinig och skrattade mest och var nöjd:)
Men som han ser ut stackaren, tycker det är så konstigt att det inte kliar på han alltså.

Så nu är kl 23 och det känns som det är dax att knyta sig.

Trevlig helg alla! Imorgon är det cruising som jag missar för vi ska på 20 årsfest och F ska på klassåterträff. Men ska bli trevligt det med. Om man nu får det när Malte har detta, men det kan väl inte vara någon fara nu när han får pencillin?


Kommentarer
Postat av: Kitte

stackare... inget vidare me utslg o nu när de e varmt osså.. hoppas du hade trevligt på festen...ses snart himma hos mig..du har väl inte glömt?? Kramen

2009-05-10 @ 14:31:40
Postat av: Anna

Klart jag inte glömde bort det! Så himla mycket har jag inte i huvudet när jag går hemma att jag skulle kunna glömma bort det haha! Jättetrevligt var det!

2009-05-10 @ 19:22:51
URL: http://maltesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0